چهارشنبه-2شهریور1401-پانزدهمین جلسه هماهنگی استعدادسنجی در استان کرمان- تبیین اولویت های شش گانه فعالیت در استان.

به نام خدا

پانزدهمین جلسه هماهنگی استعدادسنجی در استان کرمان- تبیین اولویت های شش گانه فعالیت در استان

چهار‌شنبه 1401/06/02 

روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان مردم نهاد بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی (بکوجا) از برگزاری پانزدهمین جلسه هماهنگی برای ارائه خدمات استعدادسنجی به مردم استان کرمان خبر داد.

بر اساس این گزارش، این جلسه، به صورت تصویری و از ساعت 9:00 روز سه شنبه 1401/06/01 و با حضور مهندس سیدعلی لطفی زاده، موسس بکوجا، زهرا کوشان نماینده استعدادسنجی بکوجا در  استان کرمان، رقیه طالبی‌زاده، همکار خانم دکتر کوشان در استان کرمان و  امیرعلی شیخ‌الاسلام‌زاده از همکاران دفتر مرکزی بکوجا برگزار گردید.

 


سیدعلی لطفی زاده- موسس بکوجا
زهرا کوشان- همکار افتخاری بکوجا
سیدامیرعلی شیخ الاسلام زاده- همکار بکوجا
رقیه طالبی زاده- همکار افتخاری بکوجا
سیدعلی لطفی زاده
زهرا کوشانسیدامیرعلی شیخ الاسلام زاده رقیه طالبی زاده
 

معرفی خانم رقیه طالبی زاده به عنوان همکار جدید بکوجا در استان کرمان

در ابتدای این جلسه، سید علی لطفی‌زاده موسس بکوجا، به معرفی خانم رقیه طالبی زاده که برای همکاری در ارتباط با فعالیت های بکوجا در استان کرمان و به عنوان دستیار خانم دکتر کوشان فعالیت خود را آغاز خواهد کرد پرداخت و با اشاره به اقدامات انجام شده برای استعدادسنجی از مردم این استان، محور فعالیت های بکوجا در استان را در چهار سرفصل دانشگاه های شهید باهنر و آزاد، اداره کل بهزیستی، سازمان نظام روانشناسی و خدمات مشاوره و اداره کل آموزش و پرورش استان برشمرد و با مروری بر اقدامات انجام شده از بهمن ماه سال 1400 تا امروز، گام اول فعالیت استعدادسنجی بکوجا را ساماندهی افرادی که با اخذ مجوز از سازمان‌های ذیربط به مردم خدمات استعدادسنجی و مشاوره ارائه می‌نمایند عنوان کرد.

حفظ ارتباط و سازماندهی متخصصان استعدادسنجی و مشاوره، اولویت اول بکوجا در استان کرمان

لطفی زاده گفت:. بکوجا با این دستگاه‌ها، جلسه داشته و با برخی از آن ها تفاهم‌نامه امضا کرده است و به موجب این هماهنگی ها یک همایش مجازی برای معرفی اهداف و برنامه‌های بکوجا، به همت اداره کل بهزیستی و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره استان کرمان و با شرکت تعداد قابل قبولی از متخصصین ساکن این استان، در تاریخ 11 مرداد 1401 برگزار گردید، و آنچه که هم‌اکنون برای ما مهم است، ارتباط‌گیری با افراد حاضر در آن جلسه می‌باشد و دعوت آنان برای درج اطلاعات خود در سامانه استعدادسنجی بکوجا talent.bekooja.com و سازماندهی لازم برای ارائه اینگونه خدمات به مردم استان است. وی افزود: با توجه به مشغله سرکار خانم کوشان، از خانم طالبی‌زاده دعوت کردیم که به ایشان کمک کنند و با توجه به دیدار هفته گذشته ایشان با خانم دکتر کوشان و توافقات انجام شده، امیدوار هستیم تا انشاءالله با حضور و فعالیت پرشتاب و پرنشاط ایشان، شاهد افزایش سرعت در فعالیت های بکوجا در استان باشیم.

موسس بکوجا ادامه داد: از خانم طالبی‌زاده می‌خواهیم تا لیست مشاوران و کارشناسان همکار با بهزیستی و نظام روانشناسی استان کرمان را که قبلا از این مجموعه ها دریافت شده است از خانم کوشان دریافت و با مطابقت آن با اسامی افراد حاظر در همایش 11 مرداد 1401 که اسامی آنان در خبر منتشر شده بر روی سایت بکوجا Bekooja.com  در دسترس می باشد، با ایشان ارتباط برقرار نمایند و از آنان برای همراهی با بکوجا و درج اطلاعات خویش در بخش مشاورین سامانه بکوجا دعوت و راهنمایی های لازم را ارائه نمایند. وی افزود: برای دسترسی دقیق تر به این افراد می توان از کمک خانم دکتر خاکزاد نماینده معرفی شده بهزیستی استان برای همکاری با بکوجا نیز استفاده کرد.

لطفی زاده لازمه این کار را تسلط کامل خانم دکتر کوشان و خانم طالبی زاده به سایت بکوجا و نحوه درج اطلاعات در این سایت عنوان کرد و از ایشان خواست تا در اسرع وقت به عنوان مشاور اطلاعات خود را در سایت وارد تا با فرآیند این کار کاملا آشنا شوند.

آموزش ملزومات استعدادسنجی به عموم متخصصان، اولویت دوم بکوجا در استان کرمان

سید علی لطفی‌زاده گفت: بعد از سازماندهی متخصصان، آموزش ایشان در زمینه استعدادسنجی اولویت دوم بکوجا می‌باشد. این آموزش توسط اساتید این رشته انجام خواهد شد و با بررسی‌های انجام گرفته در میان اساتید روانشناسی ساکن استان کرمان، تاکنون موفق به آشنایی با سه نفر از متخصصین روان سنجی استان به نام‌های خانم دکتر برشان، خانم دکتر پوراحسان و خانم دکتر رعایی شده ایم که نحوه همکاری را، به بعد از جلسه با خانم دکتر کوشان موکول کرده اند. از خانم دکتر کوشان می‌خواهیم که همین امروز از خانم دکتر برشان برای جلسه حضوری دعوت کنند. در خصوص خانم دکتر پوراحسان و خانم دکتر رعایی نیز، خانم طالبی‌زاده با ایشان تماس بگیرند تا زمینه لازم برای آموزش همکاران در استان کرمان فراهم شود.

همکاری بکوجا و آموزش و پرورش برای ترویج استعدادسنجی، اولویت سوم بکوجا در استان کرمان

لطفی‌زاده با بیان اینکه گام سوم بکوجا در زمینه استعدادسنجی در استان کرمان، توجیه و جلب مشارکت آموزش و پرورش استان است، از خانم دکتر کوشان خواست تا این بار از موضعی جدی‌تر و با هدف جلب مشارکت این دستگاه، با مسئولان این دستگاه اجرایی وارد گفتگو شوند. وی با اشاره به دیدار روز دوشنبه 31/04/1401 خود با آقای دکتر فداکار استاندار محترم کرمان در حاشیه جلسات مجلس شورای اسلامی، گفت: استاندار محترم کرمان، بر ضرورت همکاری آموزش و پرورش با بکوجا تاکید کردند و قرار است تا در اولین فرصت پس از حضور در استان با آقای رضایی مدیرکل آموزش و پرورش صحبت داشته باشند.

لطفی زاده از خانم دکتر کوشان خواست تا در اولین فرصت به دفتر استاندار محترم کرمان مراجعه و با اشاره به مذاکرات انجام شده، دیداری با ایشان داشته باشد و پیگیری های لازم را با قوت و جدیت از آموزش و پرورش به عمل آورد.

موسس بکوجا با اشاره به فرصت یک ماهه باقی مانده تا بازگشایی مدارس گفت: امیدواریم که بتوانیم قبل از شروع سال تحصیلی، نسبت به برگزاری یک کارگاه آموزشی پیرامون اهمیت استعدادسنجی و شکوفایی استعدادها در رونق اقتصادی کشور با مربیان تربیتی و مشاوران مدارس در سطح استان کرمان داشته باشیم، تا این عزیزان بتوانند دانش آموزان و خانواده‌های ایشان را، در خصوص اهمیت استعدادسنجی در تمام پایه‌های تحصیلی توجیه و قانع کنند و این امر فقط محدود به پایه نهم و انتخاب رشته نباشد و از مشارکت خانواده‌ها نیز در این مورد استفاده جدی شود.

سیدعلی لطفی زاده- علیرضا افشار- زهرا کوشان- امیرعلی شیخ الاسلام زاده- رقیه طالبی زاده


همکاری نزدیک بکوجا و دانشگاه‌ها، اولویت چهارم بکوجا در استان کرمان

مهندس لطفی‌زاده گام چهارم بکوجا در زمینه توسعه استعدادسنجی در استان کرمان را همکاری با دانشگاه‌ها عنوان کرد و با اشاره به هماهنگی های انجام شده با دانشگاه های مختلف در سطح کشور، از برگزاری جلسه برای انعقاد تفاهم نامه همکاری با پژوهشکده خانواده دانشگاه شهید بهشتی تهران در اوایل هفته آینده، درخواست بکوجا از دانشگاه‌های استان را، حضور اساتید محترم، به عنوان متخصصان این رشته در قالب متخصصین استعدادسنجی و درج اطلاعات ایشان در سامانه استعدادسنجی بکوجا و همچنین، همکاری ایشان در تولید پرسشنامه‌های تخصصی برای استعدادسنجی در رشته های مختلف که عناوین آن‌ها قبلاً برای ایشان ارسال شده است، عنوان کرد.

تقویت همکاری با سازمان نظام روانشناسی و خدمات مشاوره، اولویت پنجم بکوجا دراستان کرمان

موسس بکوجا ادامه داد: موضوع پنجم، همکاری بکوجا با سازمان نظام روانشناسی استان کرمان است. این سازمان لیست کارشناسان مورد تایید خود را به ما ارائه کرده است لیکن همکاری فعالی با بکوجا ندارد و برای رفع این مشکل، از خانم کوشان می‌خواهیم که طی جلسه‌ای، خانم طالبی‌زاده را به عنوان نماینده بکوجا به این سازمان معرفی کنند و از سازمان نظام روانشناسی نیز بخواهند که یک نفر نماینده، برای همکاری فعالانه و مستمر با بکوجا به ما معرفی نمایند.

تقویت همکاری با اداره کل بهزیستی، اولویت ششم بکوجا دراستان کرمان

همکاری با اداره کل بهزیستی استان کرمان، محور ششم جلسه بود. لطفی‌زاده به تماس اخیر خود با ناظر سازمان بهزیستی کل کشور در اجرای تفاهم نامه بکوجا با این سازمان اشاره کرد و گفت: دکتر وحیدنیا، بهزیستی استان کرمان را یکی از بهترین ادارات کل بهزیستی در میان استان‌های کشور معرفی کردند و بکوجا نیز طی مدت اخیر، ارتباط خوبی با این سازمان در استان کرمان داشته است، لیکن این همکاری تنگاتنگ نیست و از خانم دکتر کوشان می‌خواهیم، جلسه‌ای با حضور آقای دکتر وحیدزاده، آقای دکتر ملکشاهی و خانم دکتر خاکزاد برگزار کنند و مراتب همکاری را پیگیری نمایند.                

در خاتمه جلسه، مهندس لطفی‌زاده از حاضران تشکر کرده و برای ایشان آرزوی موفقیت نمود.

 

اخبار مرتبط:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *