پنجشنبه-14مهر1401-پنجاه و یکمین جلسه هماهنگی با مدیران بکوجا در استان گلستان – تاکید بر لزوم تکمیل حداکثری شبکه ملی مردمی بکوجا، در دو هفته پیش رو.

به نام خدا 

پنجاه و یکمین جلسه هماهنگی با مدیران بکوجا در استان گلستان تاکید بر لزوم تکمیل حداکثری شبکه ملی مردمی بکوجا، در دو هفته پیش رو

(پنجشنبه 1401/07/14)

روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان مردم‌‌نهاد بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی (بکوجا) از برگزاری پنجاه و یکمین جلسه هماهنگی میان مدیران بکوجا در شهرستان‌های استان گلستان با دستور جلسه به شرح زیر خبر داد.

دستور جلسه 51 امین جلسه نمایندگان بکوجا ئر استان گلستان


 براساس این گزارش در این جلسه که به صورت کنفرانس تلفنی و از ساعت 22:00 روز چهارشنبه 1401/07/13 برگزار شد، افراد زیر حضور داشتند:

  1. سیدعلی لطفی زاده؛ موسس بکوجا
  2. سید فضل‌اله میرفندرسکی؛ نماینده بکوجا در شهرستان آزادشهر
  3. عید محمد فاروقی؛ نماینده بکوجا در استان گلستان
  4. محمد سبزه؛ نماینده بکوجا در شهرستان گرگان
  5. محمد حیدری؛ نماینده بکوجا در بندر گز
  6. ذبیح‌الله محمودی؛ هماهنگ‌کننده فعالیت بکوجا در استان‌های گلستان و بوشهر
  7. فرشته لاله؛ مسئول سامانه‌ها در دفتر مرکزی بکوجا
  8. امیرعلی شیخ‌الاسلام‌زاده؛ از دفتر مرکزی بکوجا

 همچنین نمایندگان زیر، به دلایل مختلف موفق به حضور در این جلسه نشدند:

  1. قاسم خدری؛ نماینده بکوجا در شهرستان کردکوی
  2. احمد حاجیلری؛ نماینده بکوجا در شهرستان مینودشت
  3. حاجی آبادی؛ نماینده بکوجا در شهرستان علی آباد کتول
  4. محمد سید؛ نماینده بکوجا در شهرستان آق قلا
  5. غلامعلی نورا؛ نماینده بکوجا در شهرستان گنبدکاووس
  6. آیناز سیدزاده گوگلانی؛ نماینده بکوجا در شهرستان بندرترکمن



موسس بکوجا- سید علی لطفی زاده
نماینده بکوجا در استان گلستان- عیدمحمد فاروقی
نماینده بکوجا در شهرستان گرگان- محمد سبزه
محمدحیدری
سید علی لطفی زاده
عیدمحمد فاروقی
محمد سبزه
محمد حیدری
نماینده بکوجا در شهرستان آزادشهر- سید فضل الله میرفندرسکی
رابط دفتر مرکزی بکوجا با استان گلستان- ذبیح الله محمودی
مسئول تولید خبر در بکوجا- امیرعلی شیخ الاسلام زاده
مدیر سامانه های بکوجا- فرشته لاله
سیدفضل الله میرفندرسکی
ذبیح‌الله محمودی 
امیرعلی شیخ‌الاسلام‌زاده
فرشته لاله
 

تبیین شیوه نامه انتخاب و فعالیت نماینده بکوجا در روستا

با توجه به ادامه اختلال در دسترسی همکاران حاضر در جلسه به اینترنت و برگزاری جلسه به صورت کنفرانس تلفنی، لذا امکان ارائه شیوه نامه انتخاب و فعالیت نماینده بکوجا در روستا فراهم نشد و این موضوع به جلسه بعد موکول شد.

نگاهی به روند تکمیل شبکه ملی مردمی بکوجا در گلستان، توسط موسس بکوجا

در ابتدای این جلسه، مهندس سیدعلی لطفی زاده، موسس بکوجا، ضمن خیر مقدم به حاضران و تبریک سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج)، گفت: خانم گوگلانی، آقای نورا و آقای سبزه، نمایندگان بکوجا در شهرستان‌های بندر ترکمن، گنبدکاووس و گرگان، در تکمیل شبکه ملی مردمی بکوجا، در هفته اخیر موفق بوده و آماده تعیین نماینده در سطح روستاها هستند. لیکن در برخی دیگر از شهرستان‌ها، از جمله آق‌قلا و بندر گز، عملاً متوقف شده‌ایم و معرفی نمایندگان جدید، به خوبی پیش نرفته است. آقای قاسم خدری، نماینده بکوجا در شهرستان کردکوی نیز، اخیرا برای ادامه همکاری اعلام آمادگی کرده اند و از آقای مهندس فاروقی، نماینده بکوجا در استان گلستان می‌خواهیم تا با ایشان تماس گرفته و هماهنگ شوند.

وی آخرین وضعیت معرفی نمایندگان بکوجا در استان گلستان را به شرح جدول زیر عنوان کرد و گفت: نسبت به هفته گذشته یک نماینده در بخش ها، پنج نماینده در دهستان ها و سه نماینده جدید در روستاهای استان گلسنان معرفی شده اند و امیدواریم تا جلسه بعدی، کلیه نمایندگان در بخش ها و دهستان های شهرستن های دارای نماینده معرفی گردند.

تعداد نمایندگان معرفی شده در استان گلستان


مهندس عیدمحمد فاروقی، از همکاری مجدد با آقای خدری استقبال کرد و گفت: در بندر گز، چهار نماینده جدید در سطح روستا معرفی شده اند ولی در آق قلا، همچنان برای تماس با نماینده بکوجا، دچار مشکل هستیم که امیدواریم به زودی موفق به تماس با آقای محمد سید شده و این مشکل برای همیشه برطرف شود.

معرفی نماینده بکوجا در دهستان نظام آباد

سیدعلی لطفی زاده ، ضمن تشکر از تلاش های میرفندرسکی نماینده بکوجا در شهرستان آزادشهر، از معرفی نمایندگان بکوجا در دو بخش تابعه این شهرستان و سه دهستان از چهار دهستان زیرمجموعه این بخش ها تقدیر کرد و اظهار امیدواری نمود تا با معرفی نماینده بکوجا در دهستان نظام آباد، شبکه نمایندگان بکوجا در سطح بخش و دهستان در شهرستان آزادشهر تکمیل و شاهد معرفی هفتگی نمایندگان بکوجا لااقل در یکی از روستاهای تابعه هر بخش باشیم.

هر هفته، یک روستا در هریک از دهستان های چهاگانه شهرستان آزادشهر به بکوجا ملحق می‍شود

سیدعلی لطفی زاده، در خصوص تکمیل شبکه نمایندگان بکوجا در آزادشهر گفت: با بررسی بازخوردهای تلفنی گرفته شده از نمایندگان بکوجا در بخش‌های این شهرستان، عملکرد آقای رضا سعیدی در بخش چشمه ساران پویا و بسیار خوب و عملکرد آقای یعقوب گزمه در بخش مرکزی، نیازمند تقویت است. از مهندس میرفندرسکی می‌خواهیم که با آقای گزمه، برای بهتر شدن فعالیت گفتگو کرده و دهستان‌های زیرمجموعه خود را نیز مکلف کنند تا در هر هفته، نماینده یک روستا رامعرفی و فعالیت در آن را آغاز نمایند.

معرفی نمایندگان بکوجا در روستاهای تابعه دهستان های چشمه ساران، خرمارود شمالی و جنوبی

مهندس سید فضل‌الله میرفندرسکی، نماینده بکوجا در شهرستان آزادشهر، از انتخاب نماینده بکوجا در دهستان نظام آباد خبر داد و افزود: به زودی مشخصات ایشان را به آقای محمودی اعلام می نمایم. وی افزود: نمایندگان بکوجا، مجموعاً در پنج روستای این شهرستان خبر داد و گفت:  سه نفر از این نمایندگان در هفته اخیر انتخاب شده اند و با نمایندگان زیرمجموعه آقای گزمه در بخش مرکزی، گفتگوی توجیهی لازم صورت گرفته است. در دهستان نظام آباد (نگین شهر) در صدد معرفی دو نفر از همکاران خانم، به عنوان نمایندگان بکوجا هستیم.

گزارش توجیه نمایندگان بکوجا در شهرستان و آموزش نمایندگان روستا

میرفندرسکی با توجه به سفر پیش روی موسس بکوجا به استان افزود: برای تشکیل یک جلسه با نمایندگان بکوجا در آزادشهر، فراخوان داده ایم تا پیش از سفر آقای مهندس لطفی‌زاده، نمایندگان این شهرستان گرد هم آمده و پیرامون چالش‌ها و دغدغه‌های خود، گفتگو کرده و به جمع‌بندی برسند. به طور کلی مشکلی در تکمیل شبکه نمایندگان بکوجا در آزادشهر وجود ندارد.

نماینده بکوجا در آزادشهر ادامه داد: دیدار آقای مهندس لطفی‌زاده و فرماندار شهرستان، برای ما اهمیت فراوان دارد تا با تبیین اهداف بکوجا برای مسئولین استانی، فرماندار، بخشدار، شوراها و دهیاران، به عنوان متولیان مدیریت روستاها، فعالیت ترویجی تسهیل شده و مانعی در سر راه آن نباشد. فرماندار جوان شهرستان آزادشهر نیز، با طرح‌های ترویجی بسیار همراه هستند.

استقبال فرماندار آزادشهر از فعالیت‌های ترویجی و اهمیت آن برای بکوجا

مهندس لطفی زاده، از دیدار خود با استاندار گلستان در سفر آتی خبر داد و گفت: در طی سفر، با فرماندار محترم آزادشهر نیز با حضور آقای میرفندرسکی دیدار می‌کنیم. آزادشهر، پایلوت کارآفرینی بکوجا نیز می‌باشد و از این نظر، گفتگو و جلب همراهی فرماندار این شهرستان، برای بکوجا اهمیت دوچندان دارد.

نمایندگان بکوجا در شهرستان ازادشهر


انتخاب نماینده آموزش در هر شهرستان، برای انتقال مطالب به همکاران جدید

سیدعلی لطفی زاده ، برگزاری جلسه آموزشی در سفر آینده خود به استان گلستان را خاطر نشان کرد و گفت: از عموم نمایندگان شهرستانی بکوجا می‌خواهیم که تا زمانی که سفر انجام می شود، تمام تلاش خود را برای معرفی هر چه بیشتر نمایندگان و تکمیل شبکه ملی مردمی بکوجا به کار برند، تا مجدداً برای افراد جدید نیاز به آموزش نباشد. همچنین لازم است تا در هر شهرستان، یک نفر از نمایندگان، که واجد شرایط تدریس و آموزش به سایر همکاران است و فن بیان قوی و تسلط لازم به اهداف و برنامه ها بکوجا دارد، به عنوان تسهیل‌گر و نماینده آموزش شهرستان مربوطه، در جلسه حضور یافته و مطالب را فرا گیرد و بعدها به همکاران دیگر خود، منتقل نماید.

جریان کار ترویجی در شهرستان بندر گز، باید شتاب بیشتری بگیرد

موسس بکوجا، با اشاره به دستور کار سوم جلسه، پیرامون وضعیت شبکه ملی مردمی بکوجا در شهرستان بندر‌گز گفت: هم‌اکنون تنها در دو روستا از این شهرستان نماینده داریم، لیکن تماس همکاران ما با آقای امیرحسین عسگری، نماینده مشترک بکوجا و هلال احمر در روستای لیوان غربی با دشواری همراه است. دسترسی به آقای شربتی و آقای حکیمیان، نمایندگان بخش‌های این شهرستان نیز سخت می‌باشد و بدین جهت از نماینده بکوجا در شهرستان بندرگز می‌خواهیم تا ارتباط با نمایندگان مستقر خود در بخش‌ها، دهستان ها و روستاهای بندر گز را پر رنگ تر از گذشته جلو ببرند تا جریان اطلاعات به صورت گزارش‌گیری از نمایندگان زیرمجموعه و گزارش‌دهی به نماینده بالادست، که لازمه حفظ کیفیت کار ترویجی است، بدون مشکل پیش برود.

قول نماینده بکوجا در شهرستان بندرگز برای تکمیل شبکه نمایندگان بکوجا و ارتباط روان تر با سطوح بالا و پایین

مهندس حیدری، نماینده بکوجا در بندر گز، گزارشی از توسعه شبکه ملی مردمی بکوجا در این شهرستان ارائه نمود و قول پیگیری بیشتر در این مورد را داد.

نمایندگان بکوجا در شهرستان بندرگز


دیدار موسس بکوجا و استاندار گلستان، در آینده نزدیک

محمد حیدری، از دیدار اخیر خود با مسئول دبیرخانه سازمان‌های مردم‌نهاد در استانداری گلستان خبر داد و گفت: عدم همراهی مناسب مسئول این دبیرخانه با بکوجا، ناشی از عدم شناخت کافی ایشان از فعالیت های مردمی است و امیدواریم با برگزاری جلسه موسس بکوجا با استاندار گلستان، این مهم نیز مرتفع گردد.

سیدعلی لطفی زاده  خاطر نشان کرد: فعالیت بکوجا فعالیتی مردم‌محور است و متکی به دولت نیست. اگر بکوجا زمان را صرف ارتباط با مسئولان استانی نماید، فرصت ارتباط با مردم را از دست می‌دهد. تغییر مکرر مقامات دولتی نیز، باعث جلسه مجدد و صرف زمان مضاعف می‌شود. لیکن انشاءالله در سفر بعدی به گلستان، دیداری با استاندار محترم نیز خواهیم داشت.

شبکه ملی مردمی بکوجا در شهرستان گرگان، در مرحله انتخاب نماینده در دهستان هاست

موسس بکوجا با تقدیر از زحمات آقای دکتر سبزه گفت: نمایندگان بخش‌ها در شهرستان گرگان تکمیل شده اند و لازم است نمایندگان دهستان ها هرچه سریعتر معرفی شوند. در 3 روستا از توابع گرگان نیز نماینده داریم و انتظار داریم تا جلسه توجیهی دو هفته آینده که در استان گلستان برگزار می‌شود، شبکه ملی مردمی بکوجا در گلستان، هر بیشتر تکمیل شده باشد. با توجه به تجربیات آقای دکتر سبزه در امر ترویج، امیدواریم شهرستان گرگان بتواند پیشتاز ترویج کشت دانش‌بنیان همگام با فناوری روز جهانی باشد. همچنین بکوجا در صدد توسعه همکاری خود با معاونت ترویج وزارت جهاد کشاورزی نیز می‌باشد.

دکتر محمد سبزه، نماینده بکوجا در شهرستان گرگان، حفظ ارتباط با نمایندگان زیرمجوعه را، برای تبیین موضوع و حذف مقاومت‌ها و ناآگاهی‌های احتمالی لازم دانست و افزود: قصد داریم که در حاشیه نمایشگاه ماشین‌آلات کشاورزی که در شهر گرگان در حال برگزاری است، با آقای مقصودلو و آقای ممتاز، نمایندگان بکوجا در بخش‌های تابع شهرستان گفتگو کنیم.

نمایندگان بکوجا در شهرستان گرگان


 

کشت دانه‌های روغنی در استان گلستان، با خطر جایگزینی با برنج مواجه است

دکتر سبزه ادامه داد: کشت کلزا، هم در دستور کار افزایش سطح زیر کشت و هم افزایش بهره‌وری می‌باشد و برای برطرف شدن موانع، نیاز به همراهی بیشتر جهاد کشاورزی استان گلستان داریم. کشت سویا، به عنوان یکی دیگر از دانه های روغنی، امسال دارای مشکلاتی است و متاسفانه سطح زیر کشت این محصول مهم در گلستان، در حال به صفر رسیدن است. اگر مشکلات کشاورزی استان را، هر چه سریعتر مطالعه نکرده و حل نکنیم، شاهد توسعه کشت شالی در گلستان و حذف سایر کشت ها خواهیم بود.

در خاتمه این جلسه، مهندس لطفی زاده از زحمات حاضران تقدیر نموده و از خانم لاله خواست تا در اولین فرصت با نمایندگان غایب تماس گرفته و پیگیر علت عدم حضور ایشان در جلسه شود. وی همچنین به آقای ذبیح‌الله محمودی، هماهنگ کننده فعالیت بکوجا در استان گلستان نیز ماموریت داد تا پیگیری بیشتری از نمایندگان بکوجا در زیرمجموعه شهرستان بندرگز داشته باشد.

آخرین وضعیت تشکیل شبکه ملی-مردمی بکوجا در شهرستان های بندر ترکمن، آق قلا، علی آباد و گنبد به شرح جداول زیر است:

 

نمایندگان بکوجا در شهرستان بندر ترکمن

 

نمایندگان بکوجا در شهرستان آق قلا


 

نمایندگان بکوجا در شهرستان علی آباد


 

نمایندگان بکوجا در شهرستان گنبدکاووس


           

 اخبار مرتبط:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *